El nombre de vianants morts en atropellaments s'ha duplicat en aquests primers cinc mesos de l'any. Si el 2011 en van ser cinc, aquest any en el mateix període ja en són 10. "Per trencar aquesta tendència d'augment dels atropellaments, el govern municipal revisarà els més de 15.000 passos de vianants que hi ha a la ciutat i la Guàrdia Urbana vigilarà intensament els més de 8.000 que no compten amb senyalització semafòrica." Es revisaran els passos de vianants, però també es vol canviar l'actitud dels conductors, segons el govern, cada cop menys respectuosa amb la prioritat del vianant... XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Crec que en aquesta ciutat tenim un problema de poca atenció amb els passos de vianants, la gent es pensa que la prioritat és seva." I es castigarà amb multes de 200 euros qui no els respecti, la Guàrdia Urbana ho té clar... EVELIO VÁZQUEZ, cap de la Guàrdia Urbana "Serem inflexibles amb la gent que se salti els passos de vianants." El mateix passarà amb les zones 30, on aquest 2012 ja s'han posat més de 6.000 multes per no respectar el límit de velocitat. I quan les mesures preventives i policials no funcionin, entrarà en escena la Unitat d'Accidents de la Guàrdia Urbana, que no només busca l'actuació ràpida sinó que controla gairebé en temps real els punts amb més risc d'accident de la ciutat.

Amb aquest nou dispositiu de seguretat, la Guàrdia Urbanà tindrà ordres expresses per als qui no respectin els passos de vianants i, segons l’alcalde, seran inflexibles amb les persones que se’ls saltin.

 

 

L’alcalde, Xavier Trias, ha visitat aquest dilluns la Unitat d’Accidents de la Guàrdia Urbana, on s’han presentat les noves mesures per reforçar la seguretat a la ciutat. Trias ho ha fet acompanyat del primer tinent d’alcalde, Joaquim Forn, el cap de la Guàrdia Urbana, Evelio Vázquez, i el responsable de la Unitat d’Accidents, Manuel Haro.

Aquesta unitat, ubicada a la Zona Franca, intervé, investiga i analitza els accidents de la ciutat, amb l’objectiu d’evitar sinistres i fer propostes de millora per incrementar la seguretat viària a la ciutat, i disposa d’un programa per analitzar i solucionar aquells punts i factors de risc que hi ha a la ciutat.

Evelio Vázquez, per la seva banda, ha insistit que les bicicletes també són vehicles i que, per tant, han de respectar els semàfors.