GUILLEM ROCA "Té 96 anys! I el més bonic és que quan jo tenia un mes el meu pare em duia al Tibidabo amb aquesta moto." És la més antiga de les que han pujat a Montjuïc i encara que no ha circulat per la ciutat, el Guillem no s'ha volgut perdre la concentració. 250 aficionats han participat al primer ral·li de motos clàssiques de Barcelona. Entre els vehicles, algunes motos restaurades com aquesta, amb els metalls nous. Però també, partidaris de conservar-les com el primer dia. ANTONI BUIL "Ha d'estar a l'ús, tal com a sortir de la fàbrica, i el pas del temps és lògic que s'ha de marcar en la moto." JOAN ROBUSTER "Després d'una restauració, la moto està en perfecte estat i la fem servir cada dia." Restaurades o no, totes compleixen el mateix requisit: són anteriors al 1980. Tenen, com a mínim, 30 anys d'història. PETER HANSHONHOFER "És un model estrany. Crec que va participar en la Segona guerra mundial." Els participants han recorregut els carrers de la ciutat sense tallar-ne el trànsit. L'objectiu era fer més visible la trobada i barrejar aquests vehicles amb els més moderns. El certamen neix enguany amb la voluntat convertir-se en una trobada de referència internacional. CRISTINA SOLER, directora del Museu de la Moto de Barcelona "Barcelona és una de les ciutats amb més motos per habitant d'Europa. Aleshores, volem demostrar que també hi ha molta moto antiga." Aquesta passejada que s'ha acabat aquí, a l'Arc de Triomf, és el darrer acte de les celebracions del cinquantè aniversari de la Montesa. Uns actes que han durat tota la setmana.

No hi ha hagut modificacions de trànsit a causa de la cursa, en la qual s’han passejat 250 persones amb les seves motos vintage. L’exposició “La Moto Catalana” tancarà la celebració de la Setmana de la Moto Clàssica al Museu de la Moto de Barcelona.