Treballar al subsòl no és una feina fàcil i per això, la Barcino necessitarà dos anys per unir Sants i la Sagrera. Ha començat a la confluència de Mallorca amb Biscaia i passarà pel costat de la Sagrada Família. Seguirà per un tram de la Diagonal i enfilarà el carrer de Provença on, a l'altura del passeig de Gràcia discorrerà al costat de la Pedrera. En total, perforarà 5 quilòmetres, dels 5'6 que té en total el túnel. Un traçat que van decidir ara fa quatre anys les tres administracions implicades. Es retornava d'aquesta manera a una de les propostes originals i es descartava definitivament l'opció de desviar el túnel fins al carrer de València per allunyar les obres de laSagrada Família. La decisió va provocar protestes de les organitzacions contràries a l'AVE per l'Eixample i que continuen a dia d'avui. A més, la Sagrada Família ha estat en el punt de mira els últims anys. La pantalla de pilons que ha de reforçar la seguretat no ha satisfet el Patronat del Temple. De fet, ha presentat un parell de recursos per modificar el trajecte, però tot ha quedat en paper mullat. Des de Madrid s'ha volgut calmar els ànims fins a l'últim moment. A l'agost arribaven les peces més grans al Port de Barcelona i al novembre se n'ultimava la seva construcció en un gran pou de la Sagrera. Quatre mesos després: l'episodi actual, la Barcino ha començat a mossegar el subsòl de l'Eixample.