Ja no hi ha marxa enrere. En poques hores s'activarà el motor i el disc tallant de la tuneladora Barcino emprendrà el camí cap a Sants. El talp mecànic, de 12 metres de diàmetre i 100 de llargada, arrencarà sota d'aquest pou a la confluència del carrer de Mallorca amb Biscaia. La tuneladora ha de perforar una galeria de gairebé 5 quilòmetres per sota del carrer de Mallorca, passarà pel costat de la Sagrada Família, seguirà per un tram de la Diagonal i enfilarà el carrer de Provença on, a l'altura del passeig de Gràcia discorrerà al costat de la Pedrera. Al llarg del traçat, hi haurà 4 grans pous de manteniment de la màquina, alguns encara en obres. També es faran sis pous de ventilació i emergència del túnel. La posada en marxa oficial estarà presidida pel ministre de Foment, José Blanco, acompanyat de l'alcalde, el president de la Generalitat i el president d'Adif. Un acte que els veïns contraris al projecte aprofitaran de nou per fer-se sentir". PERE VALLEJO, plataforma AVE pel Litoral "Ara posen a votació la Diagonal, si haguessin fet la votació del carrer Mallorca, hauria sortit que no. Potser per això no la van fer. Aquest túnel es fa per una minoria i perjudica a una majoria." MARTA XARGAYÓ, Plataforma en Defensa del Patrimoni de Catalunya "És un traçat perillós, caríssim i inútil. N'hi ha tres més de baratos i ens preguntem perquè ho fan per aquí". La velocitat de perforació és encara una incògnita, a l'espera de conèixer el comportament de la tuneladora durant les primeres setmanes.