És la primera gran operació sortida de l'any i ve marcada per la incògnita de com afectaran en el trànist les aturades dels treballadors de les autopistes. Les concessionàries d'ACESA i Aucat han previst mesures especials. MIQUEL CAMACHO, director de la xarxa de l'AP-2 i AP-7 d'Acesa "Aquí darrera hi ha uns furgons de senyalització que tenen previst balisar les esplanades de peatge perque quan arribin els vehicles ja vagin dirigits cap a unes vies determinades. aquestes vies estaran amb el semàfor en verd amb la ploma aixecada i facilitaran que els vehicles passin sense haver-se d'aturar." La concessionària diu que no deixarà que hi hagi problemes de trànsit a l'entrada dels peatges i com a últim recurs s'aixecaran les barreres. Els sindicats asseguren que l'empresa s'equivoca prenent aquestes mesures i temen que els atribueixen els problemes de trànsit que puguin sorgir en les pròximes hores. JOAN MUNTADA, UGT "Com que procedia en el llibre del lliure exercici de vaga de treballadors era que a les hores de vaga s'aixequessin les barreres per facilitar el moviment dels ciutadans. Se'ns atribuirà el col lapse en aquesta ocasió quan la setmana santa passada ja hi va haver col·lapse" Les aturades es mantindran fins el proper 5 d'abril, dia d'operació tornada No es descarta que els pròxims dies tornin a negociar sindicats i empresa per arribar a un acord. Els treballadors reclamen a més una jornada laboral que els permiti la conciliació i transformar contractes temporals en fixes. ACESa ja ha dit que la vaga és desproporciada. Segons l'empresa la darrera proposta que han ofert ha estat fer com a mínim 165 contractes fixes a canvi de reordenar les vacances a l'estiu.