Es vol acabar amb aquesta imatge: estacions molt poc assessibles. Només a la de Passeig de Gràcia s'invertiran 12 milions d'euros per solucionar-ho. En total seran dos anys d'obres. Es construiran nous ascensors, ara inexistents, per comunicar les andanes i els vestíbuls. També es millorarà la connexió amb el metro i les escales mecàniques de la sortida pel carrer de Pau Claris. L'estació del Clot-Aragó s'emportarà un pessic de poc més de tres milions de la inversió global. Aquí les obres s'allargaran 8 mesos i com a canvi destacat, s'instal·laran ascensors per comunicar el vestíbul amb les andanes. A més, es posaran escales mecàniques a dues de les sortides al carrer. També s'elevaran les andanes 40 centímetres per fer-les més accessibles als nous trens Cívia. La mateixa operació es farà a l'estació de Plaça de Catalunya. Aquí les obres duraran quatre mesos i suposaran una inversió de poc més de 857.000 euros. Es posarà un nou paviment antilliscant i bandes lluminoses de senyalització. També es construirà un nou ascensor a la vorera del passeig de Gràcia. La inversió més gran, però, se l'emporta la nova estació de Sagrera-Meridiana, amb 34,3 milions. De moment, les obres d'ampliació del túnel sota la Meridiana per encabir-hi les andanes van segons el termini previst. Els trens tornaran a circular-hi el 12 de setembre, però l'estació no obrirà al públic fins a finals d'any o principis de 2011.