L’últim tren de la sèrie 1100 que quedava a les cotxeres de la Vall d’Hebron – Sant Genís s’ha retirat aquest dilluns de la instal·lació per dur-lo a desballestar. La mesura s’ha pres perquè la màquina conté amiant i ara es traslladarà a una empresa de Gavà per fer-ne el desamiantatge i el posterior desmuntatge, segons ha explicat a betevé CGT Metro Barcelona.

Els trens de la sèrie 1100 van començar a funcionar al metro de Barcelona a la dècada dels anys 70. Després de gairebé 40 anys circulant, es van començar a retirar a partir de l’any 2006 fins al 2009. Ara, queda el record d’aquests vagons emblemàtics que van circular a les línies 4 i 5 de la xarxa de metro de la ciutat. Alguns d’aquests trens han sobreviscut aparcats a les diferents cotxeres.

Una campanya per preservar aquests trens històrics

Fa un any la plataforma Transport Públic BCN va iniciar una campanya per recollir signatures i demanar la preservació d’aquests trens. Reclamen que s’eviti el desmantellament dels cinc vagons que asseguren que queden d’aquesta sèrie i restaurar-los, perquè recuperin la imatge de quan circulaven per les vies de la ciutat.

També, reclamen que es preservin del vandalisme i es conservin en espais segurs i que es puguin mostrar al públic en actes històrics del metro de Barcelona.

Foto: Marçal Guardiola

Més cotxes 1100 a les cotxeres del Triangle

Aquests dos vagons que desapareixeran eren els últims de les cotxeres de la Vall d’Hebron, però a les del Triangle, a Sant Andreu, explica la CGT que encara queden tres vagons del mateix cotxe que el que es desballestarà i de la mateixa sèrie, tot i que el sindicat no pot confirmar en quin estat es troben. Transport Públic BCN assegura a la petició oberta de conservació que “estan plens de pintades i sense cap mena de preservació”. A través de les xarxes socials han estat molts els usuaris que han mostrat la nostàlgia i el record per aquests vagons i molts han apuntat la necessitat de preservar aquest llegat del transport de la ciutat.

CGT Metro fa una aposta també per preservar el patrimoni històric del transport, sempre que es faci en condicions òptimes.

TMB guarda una composició de tres cotxes 1000-1100

Des de TMB han explicat a betevé que es manté una composició de tres cotxes de la sèrie 1000-1100 formada per dos motors i un remolc, és a dir, els dos tipus de vehicle que hi havia. A més, asseguren que està previst fer el mateix amb les sèries 3000 i 4000, que són els propers trens que seran substituïts. De fet, afirmen que la Fundació TMB preserva un vehicle representatiu de cada sèrie o model que es retira per preservar el patrimoni històric del transport públic.

La Fira de Barcelona, l’última oportunitat per al Museu del Transport

Una de les propostes del procés participatiu per a la transformació del recinte firal de Montjuïc era emplaçar-hi el Museu del Transport. L’Ajuntament, però, ha decidit no incloure’l, assegura, per una qüestió d’espai. Els impulsors del museu, però, alerten que, per les dimensions que necessita el projecte, aquesta podria ser l’última oportunitat per tenir un equipament d’aquestes característiques a la ciutat.