Les obres de construcció de l’L9 de metro continuen avançant, i segons les darreres dades, la tuneladora ja ha perforat un 55 % del túnel del tram entre Zona Universitària i la futura estació de Mandri. Això suposa que en quatre mesos s’ha obert un 15 % del total del túnel, i que la tuneladora ja és més a prop de Sarrià. Ara bé, segons el darrer informe mensual d’Infraestructures Ferroviàries de Catalunya, la tuneladora avança a un ritme més lent del previst a causa dels materials que es va trobant.
A l’altre extrem de les obres de la línia, al Guinardó, la situació està més avançada i la tuneladora ja s’ha retirat, de manera que s’ha alliberat el túnel entre Lesseps i la Sagrera.
Avenços també a les estacions
Pel que fa a les estacions, a l’informe de la Generalitat es xifra en un 5 % l’avenç de les obres a les estacions de Mandri i de Sarrià. Arriben així al 40 % i al 35 %, respectivament. A més a més, en el cas de l’estació de Sarrià, prevista a la confluència de la via Augusta amb el carrer de Pau Alcover, ja es planifica una nova fase d’afectacions per a l’estiu que implicaran restriccions a la via Augusta.
Posada en marxa el 2028
Les previsions de la Generalitat és que la tuneladora completi la meitat del túnel l’estiu del 2023 i que acabi la perforació a Lesseps el desembre del 2024. L’obra sencera es calcula que podria estar el 2027 “si no hi ha cap sorpresa” i a partir del 2028 s’anirien obrint les estacions.
El tram de l’L9 que s’està obrint va de l’estació de Zona Universitària fins a la Sagrera, amb 12 noves estacions: Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià, Mandri, el Putxet, Lesseps, Sanllehy, el Guinardó – Hospital de Sant Pau, Maragall, la Sagrera i Sagrera Estació (AVE i Rodalies).