Després d’anys amb un paisatge de tanques d’obres sense cap moviment, els veïns del Guinardó tornen a veure operaris enfeinats. Els treballs per deixar a punt la zona d’obres de l’L9 al Guinardó ja han començat. Cal retirar tot el material obsolet i que s’ha fet malbé després de 10 anys d’obres aturades, entre els quals hi ha una tuneladora.

Una gran grua pòrtic per retirar una tuneladora obsoleta

Per treure la màquina del subsol, s’ha començat a instal·lar una grua pòrtic gegant. És la que ha de permetre evacuar la màquina peça per peça i es preveu que aquests treballs es puguin fer a l’estiu. La tuneladora va quedar aturada a l’altura de Lesseps i en el seu moment va costar 25 milions d’euros.

Mentre s’instal·la la grua, s’han començat els treballs de retirada de les anomenades instal·lacions auxiliars. Es tracta de tot el material que permetia arribar fins a la tuneladora a Lesseps, per exemple, vies, carretons o canonades. Tot plegat ha de quedar net per poder prosseguir amb la feina de perforació del túnel, al qual només li queden quatre quilòmetres de recorregut per enllestir el tram central.

El mes passat ja van començar els treballs de preparació a la futura estació de Mandri i, a més del pou del Guinardó, també s’està treballant als pous de Sarrià i del Camp Nou.

Els veïns, esperançats després d’anys d’espera

El veïnat del Guinardó fa anys que conviu amb aquesta gran ferida al barri, un espai rodejat de tanques i que no s’ha pogut aprofitar per a res més. Per a l’AV Guinardó, la represa dels treballs és una esperança per poder connectar millor el barri amb transport públic. La presidenta de l’entitat, Alícia Palau, recorda que una vegada s’acabin les obres està previst traslladar equipaments just on ara hi ha les tanques. Així es va acordar en un pla de ruta acordat amb el consistori el 2017, en què figuren una piscina i un auditori, a més d’una rotonda per al trànsit.