Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha adjudicat la compra de 36 autobusos d’hidrogen més. Amb aquesta adquisició la companyia fa un pas més per renovar la flota i aconseguir un 25 % dels vehicles amb zero emissions durant l’any vinent. En aquest sentit, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha insistit que “Barcelona necessita més transport públic i més sostenible”. La compra, valorada en més de 23,3 milions d’euros, està finançada amb els fons Next Generation.

TMB, pionera en l’ús d’hidrogen en el transport públic

Amb aquesta adquisició, TMB augmenta significativament el nombre del seus vehicles d’hidrogen, dels quals actualment en té vuit ja en servei a la línia X1 i reforça la seva aposta per l’hidrogen. TMB ja va ser pionera en l’ús d’aquesta energia renovable quan a l’abril del 2022 va posar en marxa el primer bus mogut per hidrogen. A més, la primera planta d’hidrogen d’ús públic a Espanya també va ser la de TMB i Iberdrola. Aquests fets han convertit TMB en un referent europeu en la mobilitat amb hidrogen.

L’any vinent, la flota d’autobusos de TMB tindrà 232 autobusos elèctrics i 44 autobusos d’hidrogen, fet que permetrà reduir 4.785 tones d’emissions de CO₂ i 22 tones d’òxid de nitrogen l’any.

La flota de vehicles elèctrics també s’amplia

A banda, TMB està fent una inversió important en vehicles elèctrics per a la seva flota. Durant el 2023 ja s’ha licitat la compra de 88 autobusos elèctrics de càrrega nocturna, 68 estàndards i 20 articulats, que arribaran entre finals d’aquest any i principis del 2024. Per fer aquesta aposta per la mobilitat sostenible, TMB ha iniciat una inversió que arribarà a gairebé 410 milions d’euros en adquisició de vehicles d’energies netes fins al 2026, el que suposarà la inversió més important de la història de TMB en la flota de bus.