La V15 és la segona línia de bus d’alta capacitat de Barcelona que s’ha electrificat al 100 %, després de l’H16. Cobreix el recorregut que va des de la Barceloneta fins a l’avinguda del Tibidabo, i al llarg d’aquest itinerari Endesa X-Dominion s’ha encarregat d’instal·lar tres estacions de recàrrega ultraràpida a través d’un pantògraf. Els vehicles elèctrics amb què disposa aquesta línia —16 busos articulats de 18 metres— poden carregar les bateries tant en la parada d’inici com de final de la línia, i triguen només cinc minuts. La previsió és que a dos mesos vista, tots els vehicles de la V15 siguin elèctrics.

18 hores de servei del bus sense haver de passar per cotxera

Dos punts de càrrega de 500 W de potència s’han instal·lat al passeig de Joan de Borbó, just davant de l’hotel W, i un tercer, de 250 W, al carrer de Josep Garí, fent cantonada amb l’avinguda del Tibidabo. Els carregadors tenen forma de fanal i quan el bus arriba a aquest punt desplega el pantògraf, un braç mecànic retràctil situat al sostre de l’autobús que es desplega i s’acobla al carregador per executar la càrrega.

Laia Bonet, tercera tinenta d’alcalde, ha destacat la comoditat de la càrrega ultraràpida: “Si carregues en origen i destí, el bus no necessita anar a les cotxeres i pot donar servei les 18 hores”.

Càrrega nocturna

A la nit, quan els autobusos estan aparcats a les cotxeres, es fa la càrrega nocturna de bateries en dues o tres hores. A la cotxera del Triangle s’està treballant per instal·lar 37 carregadors nocturns que s’afegiran al 30 que ja hi ha en servei. A la cotxera d’Horta hi ha quatre carregadors funcionant i abans de l’estiu n’hi haurà 24 més.

TMB ha explicat que aquest 2023 s’adquiriran 88 vehicles elèctrics i que se sumaran a la flota situant-se en 232 busos elèctrics el 2024.

La propera línia de bus que s’electrificarà serà l’H12. Actualment, la flota de TMB té 30 busos elèctrics, tots articulats i de càrrega ràpida per pantògraf.