parada-taxis-fira-barcelona

(ACN) El director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori, ha explicat que s’està ultimant la nova llei del transport públic en vehicles de fins a nou places amb la voluntat “d’ordenar” el sector en funció del temps de trajecte o de la distància recorreguda i defugir així “la confrontació”.

El director general ha detallat que s’està “acabant de treballar” amb els diferents agents “per fer un acord sectorial” i ha afirmat que ha de servir “als interessos de la mobilitat”. La futura llei, segons ha recalcat Martori, pretén que el taxi “sigui d’interès econòmic general i, per tant, sigui un servei d’interès públic” i plantegi una oferta de “proximitat”.

La normativa planteja “llicències flotants” en dates concretes

Una de les novetats que es plantegen a la llei és que en dates concretes o franges horàries hi hagi “llicències flotants” que permetin “cobrir la demanda” i, fins i tot, no ha descartat limitar l’accés de VTC a zones d’alt volum de trànsit. Alhora, això obriria la porta a implementar bonificacions tarifàries, però Martori ha matisat que tot plegat s’està treballant.

La regulació estudia diferenciar taxis de VTC, grans turismes i altres tipologies

Oriol Martori ha assenyalat que la regulació estudia “diferenciar” entre els serveis de taxi, VTC, gran turisme i altres tipologies, com ara les limusines. El director general ha deixat clar que la proposta “no pretén eliminar” els VTC, perquè el taxi “és un servei i el VTC és un lloguer d’un vehicle amb un conductor”.

La funció de la regulació és que es “defineixi un marc jurídic perquè l’administració competent pugui decidir” una o altra tipologia, tot i que ha puntualitzat que aquesta plataforma estigui “més orientada a una mitjana i llarga distància o a una llarga durada”. També ha plantejat el mateix amb el gran turisme, que és un servei molt específic i, per tant, es pot fixar una durada mínima.

La nova llei es tramitarà en la propera legislatura

Martori ha afirmat que la normativa va “ben encaminada”, però ha admès que ja s’haurà de tramitar en la legislatura següent. Per això, espera que si “hi ha un gran acord amb el sector serà més fàcil un pacte parlamentari”.