La reunió entre l’empresa i el sindicat SEMAF per intentar trobar una solució al conflicte ha començat a les 11 h a les oficines de la companyia a l’estació de Sants i no ha acabat fins passades les 22 h. Segons el comunicat de Renfe, “els maquinistes han acceptat les condicions imposades per l’empresa per implantar horaris que mantinguin criteris d’eficiència i productivitat”. En tot cas, els maquinistes han aconseguit que es reestructurin els torns de servei que es van començar a aplicar diumenge passat. Això vol dir que hi haurà nous quadrants amb els horaris dels maquinistes per tot aquest 2011. També es buscaran solucions al problema dels conductors de trens que han de pernoctar lluny de casa seva perquè no poden tornar-hi quan finalitzen el seu servei.

Tercer dia de retards

L’acord entre la direcció de Renfe i el sindicat de maquinistes SEMAF posa fi a tres jornades de retards importants en el servei de la rodalia de Barcelona. Aquest dimecres, els trens circulaven amb retards d’entre 15 i 30 minuts de mitjana a totes les línies -segons Renfe- per una vaga de zel d’una quarantena de maquinistes. Avui fins a les 16 h s’havien suspès 33 trens. En declaracions als mitjans de comunicació, Enrique Urquijo, director general de Viatgers de Renfe, ha explicat que el 68% dels trens suprimits avui han deixat de funcionar per motius com que els “seients no eren prou ergonòmics”.

Urquijo ha tornat a demanar disculpes als usuaris de Rodalies per aquests tres dies de funcionament deficient del servei, però ha assegurat que aquest dijous els trens haurien de circular amb tota normalitat. Renfe recorda, però, que hi ha una vaga general convocada per la CGT i altres sindicats, que també podria provocar alguna alteració en el servei.