Les piulades més matineres a Twitter començaven a les set del matí amb les demores que ja patia la R4. A mesura que avançava el matí, els twittaires informaven de retards en altres línies, alguns dels quals han estat de mitja hora. Alguns maquinistes han decidit finalitzar el recorregut abans d’arribar a la destinació final i això ha provocat l’enuig dels viatgers. Les cancel·lacions també han estat anunciades, algunes amb tocs d’humor que informaven de trens aturats “al limbo” o tweets relacionats amb temes d’actualitat ‘rosa’. De fet, la ironia i el sarcasme són habituals en aquestes ocasions en què Twitter es converteix en un abocador de reivindicacions. En les seves cròniques ciutadanes, alguns han afegit imatges de les aglomeracions a les estacions i les andanes.

La plataforma web Rodalia.info, engegada per tres badalonins, té molt a veure en el seguiment d’aquestes incidències. L’eina automatitza els comptes de Twitter associats a les línies de Rodalies, de manera que els usuaris que segueixen aquestes perfils reben els avisos de qualsevol usuari informant sobre l’estat del servei.

Renfadats, un web reivindicatiu

Mentre les queixes i la informació es barregen al llarg del dia a Twitter, un grup d’usuaris de Vilafranca del Penedès, viatgers de la R4, han posat en marxa el web Renfadats. Amb la voluntat de millorar el servei de Rodalies, els integrants de la iniciativa fan una crida a la resta d’usuaris per tal de crear més “renfadats” procedents d’altres municipis. El grup té perfil a Twitter, amb el ja utilitzat hashtag #renfadats, i pàgina de Facebook.