El caos que es viu a les Rodalies de Catalunya queda clar amb imatges com aquestes. Andanes plenes d'usuaris que, en alguns casos, han hagut de deixar passar el tren que feia estona que esperaven, perquè anava massa ple. No només això: alguns s'han pujat a un tren per error, a causa de mal funcionament dels panells informatius. Amb aquest panorama, el fet que Renfe retorni l'import dels bitllets, no és un consol. "Després d'una hora esperant, aniré a reclamar el bitllet amb les cues que hi ha?" "Avui he sortit abans, però ahir vaig perdre un examen" Molts viatgers han hagut de fer ús de la paciència des de primera hora del matí. A les andanes d'aquesta estació, la megafonia informava de retards de 15 minuts. Però a les andanes alguns viatgers ja feia molt més que s'esperaven. "El de las 7.14 no ha pasado y tampoco dicen nada. Vamos en dirección a Rubí y nada" "No nos informan encima, no dicen nada. Van diciendo que hay retrasos, que hay retrasos pero no hay manera que informen bien" Molts han arribat avui tard a la feina. I d'altres temien per no ser-hi a temps a obligacions que no es poden posposar. "Vaig a un judici, imagina, arribaré tard i no sé què passarà" Davant la impossibilitat que Renfe i els maquinistes arribin a un acord a curt termini, els retards es tornaran a repetir demà. Us ho ha explicat, des de l'estació de Plaça de Catalunya, Rocío Romero.

Renfe ha informat que els retards als combois han afectat uns 372.000 usuaris al llarg de tota la jornada. Els trens de gairebé totes les línies han circulat amb retards d’entre 45 i 60 minuts. Fins a les 5 de la tarda s’han supès 38 trens. L’empresa aconsella als usuaris que, abans de sortir de casa, consultin l’estat del servei a través del web de mobilitat de la Generalitat o al telèfon 902 410 041.

Pel que fa a les causes, l’empresa diu que hi ha una “vaga de zel” dels maquinistes.  Els treballadors, però, ho neguen i diuen que el motiu dels problemes són el nou sistema d’horaris que l’empresa va implantar diumenge i que, a parer seu, és molt rígid.

Reforç dels transports alternatius

Com a alternativa a Rodalies, la Generalitat ha reforçat les línies d’autobús interurbà i el servei de Ferrocarrils de la Generalitat. Així mateix, els trajectes afectats de Rodalies els cobriran les empreses d’autobsos com Sagalés, Moventia-Sarbus, Casa o Cintoi Bus. A la vegada, el Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha posat en contacte amb l’Entitat Metropolitana del Transport per demanar que reforci els autobusos que cobreixen la primera corona de Barcelona.