Sembla una terminal per estrenar però, des d'ahir, està tancada al públic. AENA ha deixat sense servei l'antiga Terminal A de l'aeroport com a primer pas per a la remodelació de tota la instal·lació. Les companyies que fins ara hi operaven s'han traslladat a la T2 B, que ara concentra 31 aerolínies. La facturació i l'embarcament s'ha unificat ara en aquesta terminal per optimitzar recursos. Les obres de remodelació començaran aquest any i es faran per fases. La inversió arriba als 200 milions d'euros. MARIA LLUÏSA CERDÀ, cap de Serveis Aeroportuaris "El que volem és fer-la més eficient. Tenim dues recollides d'equipatges, dues sortides, i això avui en dia no és el que es necessita. Això és una herència que vam tenir de l'any 92, quan els aeroports estaven dividits en vols nacionals i internacionals, i això ha canviat molt en els últims 20 anys". AENA també ha tancat l'aparcament cobert i la passarel·la de connexió amb la terminal. El punt de restauració que hi havia també abaixarà la persiana. La T2 concentra ara el 20% del trànsit aeri de l'aeroport, el que representa uns sisi milions de passatgers l'any. La terminal que, per ara, es manté aliena als canvis és la T2 C, des d'on opera exclusivament EasyJet des del novembre passat.

Les companyies que fins ara hi operaven s’han traslladat cap a la Terminal 2B, de manera que la zona de la T2A i l’edifici d’aparcaments resten tancats al públic. Després, quan s’hagi acabat la primera fase de les obres, es farà a l’inrevés.

Una reforma encara per definir
L’objectiu és reestructurar les antigues instal·lacions i fer-les més funcionals. Tot quedarà unificat en un mateix espai. Encara, però, no s’ha acabat de definir com serà. S’espera que els treballs comencin a finals d’aquest any. L’únic espai que no es tocarà és la Terminal C, que és la més nova de totes. Actualment, a tota la T2 treballen 32 companyies aèries i hi passen cada any sis milions de passatgers.