La T-Mobilitat estarà plenament vigent l’any 2023, arreu dels 297 municipis dins del sistema de tarifa integrat de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Ho ha dit el director general de l’organisme, Pere Torres, durant la Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona: “Confiem que al llarg del 2023 desapareguin definitivament les targetes magnètiques i només existeixi la T-Mobilitat”.

El desplegament definitiu del nou títol digital es farà de forma progressiva. Segons Torres, la intenció és que abans de l’estiu del 2022 s’incorporin dins del sistema els títols T-Casual, T-16 i T-Família a l’àrea metropolitana (que se sumaran a la T-Usual, la T-Jove i els quatre títols per a famílies nombroses i monoparentals, ja admesos a la T-Mobilitat). Més endavant, abans que acabi l’any, també s’hi integraran els títols multiviatge i els títols propis dels operadors.

L’ATM reclama 14 M € pels retards

La T-Mobilitat arribarà a la implantació completa amb gairebé set anys de retard i amb un sobrecost proper als 40 M €, cosa que ha despertat les queixes dels grups de l’oposició a l’Ajuntament de Barcelona. Davant d’això, Pere Torres ha dit que “assumeixo totes les crítiques” i la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha explicat que l’ATM ha reclamat 14 M € a les empreses responsables dels endarreriments, uns diners que s’acabaran destinant a reduir el cost de gestió de la T-Mobilitat.

El director general de l’ATM també ha posat negre sobre blanc les dades d’ús actual de la T-Mobilitat, amb els títols que admet: ja hi ha 145.000 persones que s’han donat d’alta a la T-Mobilitat i, de mitjana, es fan unes 140.000 validacions diàries els dies feiners amb el títol digital.