Stop Pujades
critica que el nou títol de transport, la T-Casual, situï al mateix nivell els usuaris recurrents del transport públic i els turistes. En una entrevista a ‘El matí de Barcelona’, Francisco Garrobo, membre de Stop Pujades, considera que la T-Causal “deixa a l’estacada” un sector de la població que viu a Barcelona o que hi viatja assíduament. “Què passa amb els usuaris recurrents que no arriben a fer un ús intensiu del transport públic però que l’agafen entre 15 i 35 vegades al mes?”, es lamenta Garrobo. La nova targeta T-Casual es posarà en marxa el gener del 2020, tindrà 10 viatges, serà unipersonal i costarà 11,35 €.
Garrobo explica que, segons els primers càlculs que ha fet Stop Pujades, si menys d’un 15 % dels usuaris es passen a la tarifa plana de la T-Usual voldrà dir que el canvi “és una pujada de preus encoberta”. En canvi, assegura, si s’hi passen més d’un 25 % dels usuaris “el sistema acabarà tenint menys ingressos que l’actual”.
T-Mobilitat: “Celebrem que l’Ajuntament mogui fitxa”
Stop Pujades celebra que l’Ajuntament vulgui reclamar part dels diners invertits en la T-Mobilitat, com va avançar al programa ‘bàsics’ de betevé la tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Janet Sanz. Garrobo es congratula que el consistori mogui fitxa “després de quatre anys sense fer-ho”, tot i que, segons explica, això no soluciona el problema de la privatització del sistema. Per Stop Pujades, el sistema que acompanya la T-Mobilitat suposa la privatització de la venda de tiquets i de les màquines expenedores. “Abertis i La Caixa s’emportaran entre 25 i 35 cèntims aproximadament cada vegada que validis un bitllet”, alerta Garrobo, que també afirma que això suposarà una davallada d’ingressos públics.