És un gran taller d'avions de més de 13.000 metres quadrats. Una superfície equivalent a dues vegades el terreny de joc del Camp Nou. Aquí es repararan i revisaran avions no només d'Iberia sinó també d'altres companyies que formen part de l'aliança de l'aerolínia espanyola. L'hangar ha de suposar un pas més perquè el Prat esdevingui un pols estratègic per a connexions internacionals. Conscient d'aquest fet, el president d'Iberia ha assistit a la inauguració amb una notícia sota el braç: dues noves rutes directes a Miami i Sao Paolo que enllaçaran Barcelona tres vegades per setmana des de finals de març de l'any vinent. JORDI HEREU, alcalde de Barcelona "En esta vida, yo siempre digo que obras son amores. Este es un ejemplo de la apuesta por esta ciudad." L'entrada del primer avió a l'hangar s'ha fet de forma solemne i a ritme d'òpera. L'hangar de Barcelona és únic al món d'aquestes dimensions amb forma ovalada. La inversió ha estat de 24 milions d'euros, una quarta part aportada pel Consorci de la Zona Franca. La instal·lació crearà uns 200 llocs de treball qualificats els propers dos anys. Està preparada per acollir dos avions A340 com aquest, i també l'avió més gran del moment, l'Airbus A380. L'hangar no començarà l'activitat fins a finals del mes vinent, però abans ja acollirà un acte protocol·lari de primer ordre, el comiat del Papa després de la visita que farà a Barcelona el primer cap de setmana de novembre. Us ho ha explicat des de l'aeroport de Barcelona, Marc Garcia.

La instal·lació té més de 13.200 metres quadrats. Amb 40 metres d’alçària i 200 de longitud, l’hangar podrà acollir els avions més grans que existeixen actualment, com per exemple els Airbus 380. En la construcció, s’hi han invertit 24 milions d’euros. Una quarta part d’aquesta xifra l’ha aportada el Consorci de la Zona Franca, entitat que considera clau el nou hangar per al desenvolupament de l’aeroport del Prat. Es calcula que el nou hangar donarà feina a unes 200 persones.