Després de les diferents denúncies arran de la saturació dels serveis d’urgències de l’Hospital Vall d’Hebron i de l’Hospital del Mar, avui el conseller de Salut, Toni Comín, ha volgut explicar quins són, ara mateix, els plans del departament per fer front al problema. D’entrada, Comín ha reconegut que aquest “és un problema que s’ha donat de manera habitual al llarg dels últims anys” i que ara mateix s’està treballant en un pla director d’urgències però que és molt complicat i demana molt de temps per poder tirar-ho endavant.
Comín també ha apuntat que aquest és un problema comú a tots els sistemes sanitaris del món. Aquestes saturacions dels serveis d’urgències responen a una estacionalitat, per exemple, el conseller ha recordat que al desembre s’ha d’activar el protocol d’urgències de l’hivern, però que les estructures dels hospitals són fixes i que costa poder respondre a aquestes puntes de pacients.
Des de la plataforma SAP Muntanya, integrada per veïns dels barris que tenen l’Hospital Vall d’Hebron com a centre de capçalera, fa 20 anys que denuncien que el servei d’urgències no dóna l’abast. Ja fa cinc anys que cada dimecres, davant de la porta de l’hospital, recullen signatures i les queixes dels pacients més afectats per aquesta i altres situacions. Demanen més recursos econòmics i especialment que la Generalitat per decret llei estipuli el màxim d’hores que una persona pot estar a urgències i d’aquesta manera protegir els seus drets amb la justícia de la seva part.