El districte de Sants-Montjuïc promet canvis al recent estrenat carril bici de la Gran Via, entre l’edifici de la Campana i la plaça d’Espanya, inaugurat el 23 d’octubre. Només 15 dies després de l’estrena han calgut per detectar que hi ha algunes disfuncions i que és perillós sobretot pels ciclistes. Així ho ha informat la regidora del districte, Raquel Gil, en el consell de barri de la Font de la Guatlla celebrat aquest dilluns a la tarda.

“Hi ha coses que no estan ben solucionades”

Segons va explicar la regidora de Sants-Montjuïc, s’ha de trobar una solució. “Intentant apostar per una cosa que és segura, baixar el carril bici al carrer, hi ha coses que no estan ben solucionades i hi ha gent que continua utilitzant el carril bici de la vorera perquè no se sent segur per l’altre” ha reconegut Raquel Gil. El districte, a més, ha començat converses amb Mobilitat per intentar trobar una solució i fer-lo més segur.

Un carril bici convertit en una cursa d’obstacles

Es tracta de dos carrils bici unidireccionals ubicats a les calçades laterals i parcialment segregats amb semàfors específics. Es van fer després de diversos estudis i moltes crítiques dels veïns que continuen una vegada posada en marxa. Segons els ciclistes, és un carril bici perillós perquè no hi ha separació amb el trànsit rodat i, fins i tot, hi ha trams que comparteixen amb les parades d’autobús. A més, durant el trajecte es troben amb vehicles aturats al carril bici o que l’envaeixen perquè giren per incorporar-se al lateral de la Gran Via.

El carril bici tampoc convenç a motoristes i comerciants de la Gran Via. Els motoristes critiquen que triguen el doble de temps i reconeixen que molts opten per ocupar el carril bici. La càrrega i descàrrega també s’ha complicat perquè s’ha eliminat la zona destinada a aquesta tasca en les dues voreres del tram afectat pel carril bici.