L'alcalde s'ha compromès a donar una solució als veïns en els propers dos anys. Serà una solució puntual perquè la definitiva consistiria, segons l'alcalde, en un pàrquing soterrani davant de la façana de la Glòria. Un pàrquing que s'hauria de construir en els terrenys que ara ocupa un edifici i que Gaudí havia imaginat com un parc. L'aparcament soterrat ha reobert la polèmica sobre qui i com ha de materialitzar el planejament que va fer l'arquitecte del temple. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Aquest edifici està qualificat de zona verda, ha d'acabar sent zona verda i el que sí que és veritat és que l'Ajuntament no pagarà la construcció d'aquest edifici. Nosaltres hi podem col·laborar però això nosaltres no ho pagarem." Sobre les expropiacions, Trias ha estat més contundent que les darreres declaracions que havien sortit del consistori anterior. Reordenar els entorns de la Sagrada Família s'afegeix a la llista de reptes que té el nou govern i que inclou decidir si manté a prop o allunya els autorcars del principal atractiu de la ciutat.

L’alcalde s’ha compromès a estudiar i donar una solució a la mobilitat de la zona en els propers dos anys i a més llarg termini pensa en la construcció d’un pàrquing soterrani per a autocars davant de la façana de la Glòria. És a dir, sota d’un dels edificis que el projecte de Gaudí preveia enderrocar i que està qualificat de zona verda. Per això Trias diu que és un projecte a llarg termini, que primer cal solucionar el futur d’aquest edifici, i ja ha deixat clar que en cap cas el seu govern no pagarà les expropiacions.

Les tres persones que van resultar ferides en l’atropellament continuen hospitalitzades.