En Joan té 83 anys i en fa més de 50 que condueix. Assegura que els reflexos no li fallen. JOAN MARTÍNEZ "Si jo algun dia agafo el cotxe i veig que em despisto, ho hauré de deixar però avui per avui m'hi trobo còmode. Alguna rascadeta sí que té el cotxe, sobretot per les columnes del pàrquing." Però a l'hora de conduir per la ciutat, la convivència amb la resta de vehicles es complica. JOAN MARTÍNEZ "Els motoristes sempre m'han fet por i avui dia també els ciclistes, que són uns anàrquics." Actualment hi ha prop de tres milions de conductors majors de 65 anys al conjunt de l'Estat. Segons les previsions d'envelliment demogràfic, aquesta xifra es duplicarà el 2030 amb més de sis milions de conductors. El RACC alerta que la mobilitat del futur s'ha de replantejar. XAVIER RUESTES, gerent de Programes de la Fundació RACC "El missatge per a l'Administració és que no només pensi en prestacions assistencials o el sistema de pensions, sinó que també ha de pensar en un nou sistema de mobilitat i seguretat viària adaptat a la tercera llarga edat amb un sistema de transport i infraestructutes ben adaptat, accessible i eficaç." Fer una senyalització més senzilla en carretera o fomentar el transport públic són algunes de les propostes. Als fabricants, també se'ls demana vehicles preparats per a errors humans tenint en compte les dificultats de persones d'edat avançada. Malgrat les limitacions del col·lectiu, el nombre de gent gran víctima d'un accident de trànsit s'ha reduït un 40% en l'última dècada.

En el període 2004-2009, més de la meitat dels vianants morts en ciutat eren persones grans, i en carretera, el percentatge va ser de prop del 35%.