Estació de França

Adif ha licitat les obres per rehabilitar la gran marquesina que cobreix les vies de l’Estació de França de Barcelona. Els treballs tenen un pressupost de 4.447.755,8 milions d’euros i tindrà un termini d’execució de 16 mesos.

Segons explica Adif en un comunicat, els treballs serviran per substituir totes les plaques translúcides —moltes de les quals estan trencades o han desparegut—, millorar els baixants i fer una neteja i protecció de l’estructura. També s’arreglaran les passarel·les de manteniment. L’actuació s’emmarca dins del Pla Rodalies del gestor ferroviari.

Fa uns mesos, el govern municipal va demanar poder participar en la definició dels usos futurs de l’estació. Va proposar, per exemple, que l’Estació de França pugui complementar la futura estació de la Sagrera .

L’Estació de França es va inaugurar el 1929

La coberta de ferro i acer és un dels elements més emblemàtics de l’Estació de França, que va dissenyar Andreu Montaner i que es va inaugurar per l’Exposició Universal del 1929. Té una superfície de 4.400 m2 i una amplada de 95 metres. El pes és de 1.459 tones.

L’última gran reforma a l’estació es va fer el 1992, pels Jocs Olímipcs de Barcelona, i llavors ja es va actuar sobre la coberta. Han passat gairebé 30 anys i l’estructura ha registrat diversos danys, especialment, segons Adif, per la radiació solar, la pluja i el vent. Per això, el 2015 ja es van fer uns treballs de manteniment de la marquesina per valor de 2,8 milions d’euros.