El sindicat de maquinistes i Renfe van arribar ahir a un acord però, paradoxalment, continuen sense posar-se d'acord a l'hora d'explicar a la premsa en què consisteix el pacte. L'únic en el que coincideixen és en el fet que hi haurà un canvi en els quadres horaris, que s'elaborarà una planificació anual i que es farà amb l'objectiu d'evitar les pernoctacions i facilitar la conciliació de la vida laboral i la familiar. La resta, són versions contraposades. Mentre Renfe assegura que SEMAF ha acceptat les condicions imposades per l'empresa, el sindicat diu que no hi ha hagut cap imposició, i que el nou horari ha estat negociat amb els representats de personal de l'empresa. També discrepen pel que fa als expedients disciplinaris obrets a sis maquinistes. Renfe assegura que els manté. El sindicat ho nega, i afegeix que la retirada d'aquests expedients va ser una de les condicions imprescindibles per asseure's a la taula de negociació. I pel que fa als seients ergonòmics, l'empresa assegura que eren una excusa per fer la vaga de zel, i no una petició dels maquinistes. Els treballadors, en canvi, afirmen que mantenen la demanda que totes les cabines estiguin habilitades amb seients ergonòmics i que, si no és així, es negaran a conduir els trens com ho ho havien fet mesos abans. Amb tot, sembla difícil que les parts hagin arribat a un acord. És més fàcil d'entendre si és té en compte, però, que també haurien pactat una sèrie de millores en les condicions sociolaborals que tant els sindicats com l'empresa s'han estimat més no fer públiques.