El Departament de Territori i Sostenibilitat reprèn aquesta setmana les obres del tram central de l’L9 del metro. Concretament es faran treballs previs a la futura estació de Mandri. Es cobrirà gairebé tot el pou de l’estació (un 90 %) que fa anys que està obert i es reurbanitzaran una part dels terrenys privats que s’havien ocupat. Els treballs tenen un pressupost de 4 M € i s’allargaran un any i dos mesos. Un cop acabi, es continuarà amb l’excavació del pou i la construcció de l’estació.

La futura estació de Mandri està en la part del tram central de l’L9 entre Manuel Girona i Lesseps que encara s’ha d’excavar

Afectacions en la mobilitat

Les obres suposaran diverses afectacions a la zona. Al carrer de Mandri, a partir del dissabte 30 de gener, quedarà ocupada la vorera del costat Llobregat i també el carril en sentit mar. Això farà que el carrer només tingui un carril de circulació per cada sentit. S’anul·laran places d’aparcament de motos i de zona blava i caldrà traslladar una parada d’autobús.

També hi haurà afectacions al passeig de la Bonanova, on s’ocuparà la vorera i el carril de la banda mar. A partir de diumenge 31 de gener hi haurà un sol carril en sentit Llobregat i dos en sentit Besòs. A més, caldrà traslladar la parada d’autobús de les línies 70, 123, H4, V11 i N8.

Nou pla econòmic per al tram central

Els treballs de cobriment del pou s’emmarquen en el pla que la Generalitat va aprovar el desembre del 2020 per reactivar les obres i acabar el tram central de L9/L10, entre les estacions de la Sagrera i Zona Universitària. En global, les obres tenen una inversió estimada de 946 M €, amb la previsió de posar en marxa estacions de forma progressiva fins al 2028.

Durant aquest mes de gener i el febrer està previst adjudicar la redacció dels projectes d’obra civil de les estacions de Lesseps, Guinardó, Sanllehy, Maragall i Putxet.