El Departament de Territori i Sostenibilitat reprèn aquesta setmana les obres del tram central de l’L9 del metro. Concretament es faran treballs previs a la futura estació de Mandri. Es cobrirà gairebé tot el pou de l’estació (un 90 %) que fa anys que està obert i es reurbanitzaran una part dels terrenys privats que s’havien ocupat. Els treballs tenen un pressupost de 4 M € i s’allargaran un any i dos mesos. Un cop acabi, es continuarà amb l’excavació del pou i la construcció de l’estació.

La futura estació de Mandri està en la part del tram central de l’L9 entre Manuel Girona i Lesseps que encara s’ha d’excavar

Afectacions en la mobilitat

Les obres suposaran diverses afectacions a la zona. Al carrer de Mandri, a partir del dissabte 30 de gener, quedarà ocupada la vorera del costat Llobregat i també el carril en sentit mar. Això farà que el carrer només tingui un carril de circulació per cada sentit. S’anul·laran places d’aparcament de motos i de zona blava i caldrà traslladar una parada d’autobús.

També hi haurà afectacions al passeig de la Bonanova, on s’ocuparà la vorera i el carril de la banda mar. A partir de diumenge 31 de gener hi haurà un sol carril en sentit Llobregat i dos en sentit Besòs. A més, caldrà traslladar la parada d’autobús de les línies 70, 123, H4, V11 i N8.

La Generalitat posa data per acabar el tram central de l’L9: 2028

Nou pla econòmic per al tram central

Els treballs de cobriment del pou s’emmarquen en el pla que la Generalitat va aprovar el desembre del 2020 per reactivar les obres i acabar el tram central de L9/L10, entre les estacions de la Sagrera i Zona Universitària. En global, les obres tenen una inversió estimada de 946 M €, amb la previsió de posar en marxa estacions de forma progressiva fins al 2028.

Durant aquest mes de gener i el febrer està previst adjudicar la redacció dels projectes d’obra civil de les estacions de Lesseps, Guinardó, Sanllehy, Maragall i Putxet.