El 9 de setembre la ronda de Dalt recuperarà tots els carrils de circulació entre els accessos 5 i 6, a la Vall d’Hebron, després de més de dos mesos d’obres. En aquest tram s’hi ha construït durant l’estiu un mur que servirà per cobrir la ronda. Això ha obligat a tallar al trànsit els carrils ràpids, els de l’esquerra, en els dos sentits de circulació. Per tant, la ronda ha passat de tenir tres carrils per sentit, a tenir-ne dos.

L’Ajuntament de Barcelona té previst reobrir en horari diürn els dos carrils tallats al voltant de les 4.30 h del dilluns dia 9, tot coincidint amb el primer dia del curs escolar. Per fer-ho possible, des del dia 5 s’anirà retirant la senyalització provisional i es faran tasques de pavimentació i pintura.

Talls nocturns de tots els carrils

Aquestes tasques implicaran talls nocturns que en el cas d’aquest cap de setmana seran totals en els dos sentits:

  • Divendres 6 el tall començarà a les 22.30 h. Es preveu reobrir el carril lent a les 6 h i el carril central a les 10 h del matí de dissabte.
  • Dissabte 7 es tornarà a tallar completament la circulació entre les 22.30 h i les 8 h en el cas del carril lent, i les 10 h per al carril central.
  • Diumenge 8. Previ a la reobertura diürna de tots els carrils, es faran treballs de pintura, per la qual cosa es tallarà primer completament el tram en sentit Besòs a les 22.30 h i, després, a les 23 h, en sentit Llobregat. A les 4.30 h es recuperarà la normalitat prèvia a les obres.

Tanmateix, les restriccions viàries no acabaran la matinada del 9 de setembre. Encara es tancarà la circulació en sentit Besòs la nit del 9 al 10 de setembre, i en sentit Llobregat entre el 10 i l’11. Aquestes dues nit, entre les 22.30 h i les 4.30 h, es retiraran tots els elements de senyalització de l’obra.

Obres fins al 2028

Es tracta de la segona fase de cobriment de la ronda de Dalt a Horta-Guinardó, que ha de donar continuïtat al primer tram cobert, entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’Institut Vall d’Hebron, que es va inaugurar el gener del 2020. Preguntats per betevé, l’AV Sant Genís dels Agudells aposta per mantenir en aquesta nova fase la mateixa estètica que al tram cobert actual. “La idea és que sigui un procés participatiu com s’ha fet amb el tram d’ara, però veiem que la primera fase ha quedat molt bé. S’ha fet molt verd i volem que se li doni continuïtat fins a l’avinguda de Vallcarca”, explica Xavier Civit. Un cop acabin les obres, al 2028, l’espai reurbanitzat que en resultarà serà de 540 metres de longitud, que es dedicaran sobretot a zona d’estada.