ANA PASTOR, ministra de Foment "Que las Cercanías funcionen bien, sean eficientes, sean de calidad... y ese es el objetivo que tenemos todos que perseguir. Y como yo he dicho en mi intervención, lo que hay que trabajar es todos juntos. Creo que no es un momento para que haya diferencias. Que las diferencias se eliminen y lo que prime es el buen funcionamiento de los servicios públicos, que es en definitiva lo que quieren los ciudadanos." "Si el corredor mediterráneo hoy no está en los PGE es porque no existía, porque no había un proyecto. Afortunadamente en este momento se está elaborando un proyecto constructivo y el corredor mediterráneo estará en los presupuestos generales del 2013."

Pastor, que ha participat en la inauguració del Saló Internacional de la Logística (SIL), ha justificat que el corredor mediterrani no tingués una partida assegurada en els pressupostos de 2012 perquè encara no tenia projecte constructiu. “Ara s’està elaborant aquest projecte constructiu, i per tant, veurà la llum en els pressupostos de 2013”, ha dit.

La ministra de Foment ha dit que la planificació de les infraestructures ha de fer-se “d’una manera rigorosa”, i treballant conjuntament amb totes les administracions. Pastor ha assegurat que “no s’ha de pensar mai que un té més raó que un altre. La raó està repartida”.

Pel que fa als accessos definitius al port de Barcelona, Pastor ha dit que aquesta infraestructura “estarà enllestida en pocs mesos”.

Crítiques del govern i de CiU

El secretari general de CDC, Oriol Pujol, ha criticat la referència que ha fet la ministra de Foment als pressupostos de 2013, i ha dit que aquests podrien quedar-se en “paper mullat”. Pujol ha dit que el Govern espanyol té “una escassa fiabilitat en matèria d’inversió en infraestructures”, ja que només va executar el 35,5% d’inversions previstes en els pressupostos generals de l’Estat de 2011. El dirigent de CDC creu que aquest fet, que situa Catalunya a la cua del percentatge invertit en infraestructures, no és casual i respon a una “decisió política” de Madrid.

També ha estat crític amb la ministra el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que acusa l’Estat espanyol de confondre l’AVE amb el tren convencional i de perjudicar Catalunya amb la manca d’inversió en infraestructures.