LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "L'Estat espanyol, durant anys, ha confós l'AVE amb el tren. El problema per a nosaltres és que la fixació i l'obstinació amb l'alta velocitat i també amb aquesta xarxa radial a tot l'estat ha provocat un dèficit d'infraestructures històric a Catalunya, que en aquests moments ens fa perdre competitivitat."

Així, el govern pensa denunciar per carta al comissari de Transports el desinterès del Govern espanyol en la infaestructura, tot i que Europa el marca com a eix prioritari. El conseller Recoder ha defensat que el corredor mediterrani pot ser la infraestructura ferroviària “amb un retorn econòmic més important”, en contraposició a projectes de l’AVE que impulsa el Govern espanyol.

La Generalitat tem que el corredor mediterrani no sigui una realitat el 2030, amb les vies adaptades a l’ample europeu, amb línies exclusives per a mercaderies i amb connexions amb els principals ports i plataformes intermodals. Una situació que Recoder veu encara “molt lluny”.

Confondre AVE amb tren

Recoder s’ha mostrat molt crític amb “la fixació i l’obstinació en l’alta velocitat i la xarxa radial a tot l’estat”, a la qual atribueix bona part del dèficit d’inversió a Catalunya i la pèrdua de competitivitat. Segons el conseller, “Espanya ha confós durant anys l’AVE amb el tren”