El Bicing metropolità avança i es preveu que a finals d’any ja sigui una realitat. Ara bé, l’empresa que el gestionarà és diferent a la que explota el servei del Bicing a Barcelona. I això vol dir que les bicicletes públiques que puguin fer servir, per exemple, els usuaris del Baix Llobregat seran diferents a les que hi ha a la ciutat. Un fet que ha criticat el president del RACC, Josep Mateu. Creu que “no té sentit” que els usuaris del servei hagin de canviar de bicicleta en funció del municipi. Afirma que a la llarga això caurà pel seu propi pes i que en un futur els dos serveis hauran d’integrar-se.

Mateu ho ha dit durant la presentació del quart Baròmetre ciclista de Barcelona, que s’ha fet observant més de 16.000 bicicletes i vehicles de mobilitat personal i a través de 800 enquestes a ciclistes. Segons l’informe, el 39 % de les persones que fan servir el sistema públic de lloguer de bicicletes afirmen que farien desplaçaments metropolitans si existís un servei 100 % compatible entre els municipis.

Més connexió entre els carrils bici

L’estudi assenyala que nou de cada 10 ciclistes no tenen una xarxa pedalable contínua per fer els seus desplaçaments habituals, i el 85 % no troben satisfactori el disseny dels carrils bici en cruïlles i rotondes. És a dir, que només un 11 % pensen que tenen a l’abast infraestructura per anar en bici de manera segura i continuar al llarg de tot el seu itinerari.

A més, molts creuen que els carrils bici que uneixen Barcelona amb els municipis del Besòs o el Baix Llobregat no estan prou bé connectats.

Demanen més pàrquings per a bicicletes

Una altra de les dades destacades del baròmetre és que el 82 % dels robatoris de bicicletes o components es produeixen en estacionaments públics al carrer. Per això, des del RACC demanen més aparcaments soterrats públics a la ciutat. Segons el baròmetre, la meitat dels ciclistes urbans (un 49 %) diuen que valoren positivament els pàrquings massius de pagament (si tenen un cost raonable).