150 usuaris de patinets elèctrics s’han manifestat aquest dissabte contra la prohibició de pujar al transport públic. La protesta ha començat a l’estació de Sants i s’ha dirigit fins a les oficines de l’ATM, al carrer de Balmes, entre Aragó i Consell de Cent. Al llarg del recorregut la marxa ha tallat diversos carrers com el de Tarragona, l’avinguda del Paral·lel, el passeig de Gràcia, l’avinguda Diagonal i Balmes.

La manifestació l’ha convocat l‘Associació d’Usuaris per a la Mobilitat Personal de Catalunya, que assegura que el veto suposa “un greu problema de moviment de les persones que van al lloc de feina o el d’estudi aprofitant els avantatges dels patinets per desplaçar-se”.

Per això demanen que s’anul·li la prohibició, tal com ja va demanar el RACC, i també que se’ls inclogui en la taula d’experts que s’ha creat per millorar la seguretat dels vehicles de mobilitat personal al metro i l’autobús. Proposen, entre altres qüestions, que hi hagi un vagó específic per a aquests vehicles amb extintors de liti, o que es prohibeixi pujar al transport públic amb el patinet encès.

Crítiques a la nova regulació de la DGT

L’entitat també critica que el nou manual de característiques que ha aprovat la DGT suposarà excloure, a partir del 2027, la majoria dels VPM que ara circulen. Se’ls exigirà, per exemple, una limitació de 1.000 W, un doble fre independent i una alçària mínima de manillar.

L’ATM assenyala la manca de seguretat de les bateries

L’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona (ATM) ha decidit prorrogar indefinidament el veto, de manera que aquests vehicles no podran tornar pujar al metro, tren, autobús, tramvia ni FGC. L’ens posa l’accent en la manca de seguretat de les bateries dels patinets i demana a les autoritats competents que n’accelerin una regulació.

Inicialment es preveia que la prohibició s’acabés el 31 d’octubre, quan es pensava que estaria enllestida una normativa per regular l’accés i la seguretat d’aquests vehicles.