Versió per compactar amb més imatges d'usuaris dins el primer AVE, imatges de l'estació de Figueres-Vilafant, AVE parat a Figueres, cabina i maquinista. Els amants dels rails i els trens avui han gaudit com mai. "¡Estoy en la gloria, en mi mundo, mi mundo ferroviario!" Just en pujar a l'AVE, imprescindible la foto per al record. A la cita no hi ha faltat l'associació Amics del Ferrocarril de Barcelona, que feia anys que esperaven l'alta velocitat cap al nord. JOSEP FERRER, president de l'Associació d'Amics del Ferrocarril "Emocionats d'estar aquí per ser el primer viatge. Representa una fita molt important perquè ens permetrà en uns mesos la connexió directa amb Europa sense fer transbordaments." Les 120 persones que han viatjat a bord del primer AVE comercial entre Barcelona i Figueres ho han fet ben amples, ja que la capacitat màxima és de 400 passatgers. A la cafeteria, ni una ànima. Avui era el dia per contemplar el paisatge i també per fer càlculs. Sobretot, aquells usuaris que el faran servir cada dia, principalment per feina. DANIELA FUENTEALBA "Tengo que hacer los cálculos porque implica que tengo que ir a otra estación. Antes salía de Paseo de Gracia y ahora salgo de Sants, y me queda más lejos de donde yo vivo. Y también porque los horarios son más limitados y no hay tantos trenes com en Regionales." VICENÇ SERRA "No vaig cada dia a Girona. No em surt a compte perquè haig de comprar el bitllet senzill, que val 15,70 euros, i és un preu considerable." PATRÍCIA ÁLVAREZ "Un cop a Figueres, els usuaris que van cap a França han de canviar d'andana per transbordar al TGV francès. A partir de l'abril, no caldrà ni baixar de l'AVE per anar cap a París." Des de cabina, el viatge continua per completar les nou freqüències diàries per sentit que enllacen Barcelona amb la capital empordanesa.
El responsable de Renfe de l’alta velocitat a Barcelona, Félix Martín, ha explicat que en el primer dia de comercialització de la línia que uneix Madrid, Barcelona i Figueres s’han venut uns 7.500 bitllets, 5.000 per a trajectes d’alta velocitat i 2.500 per al trajecte Avant que uneix Barcelona amb Figueres-Vilafant passant per Girona.
La nova línia tindrà 18 freqüències diàries de servei Avant, i d’aquestes seran 16 les que arribaran a Madrid en alta velocitat. La companyia calcula que en aquest primer dia de funcionament hi hagi uns 1.250 passatgers. La majoria es quedaran a Barcelona i la resta continuaran el viatge fins a Madrid.
El temps de viatge entre Barcelona i Girona es fa ara en només 37 minuts, pels 90 que s’hi invertien abans. En l’abonament mensual només hi ha dos euros de diferència per trajecte respecte a l’actual, fet que fa ser optimistes els responsables de la companyia.
“Tenint en compte el temps de viatge, el preu, el recorregut i la qualitat del servei, l’oferta que fa Renfe és bastant competitiva”, ha dit Martín.
La companyia farà un estudi dels horaris del servei i no descarta fer algun canvi en les freqüències per tal d’afavorir els desplaçaments i les connexions dels passatgers. Coincidint amb la inauguració, Renfe ha ofert fins a 60.000 places promocionals per al trajecte d’alta velocitat entre Madrid i Figueres.
Els responsables de Renfe esperen que les quotes del Madrid-Girona siguin similars a les que ja es produeixen a Tarragona.