Aquest dilluns, primer dia feiner amb la nova ordenació de trànsit en aquesta zona, és la prova de foc per veure com funciona. La superilla és un espai amb el trànsit pacificat que comprèn nou illes de cases on només es pot circular a 10 km/h. L’objectiu és reduir el trànsit privat i fomentar l’espai públic entre els carrers de Badajoz, Pallars, Llacuna i Tànger.
Les obres de transformació de l’espai van començar dissabte a primera hora quan es va tallar el carrer de la Ciutat de Granada, el primer que es va canviar de sentit, a l’altura de Tànger. Dissabte també es va invertir el sentit de circulació del carrer de Sancho de Ávila, entre Ciutat de Granada i Roc Boronat. Aquest últim carrer s’ha acabat de modificar aquest diumenge al matí i, a partir de llavors, els treballs s’han traslladat cap als carrers dels Almogàvers i de Pere IV.
Amb el carrer dels Almogàvers pràcticament desert tant de vehicles com de vianants, els operaris hi han esborrat l’antiga senyalització horitzontal i han canviat el sentit de circulació del tram que va de Ciutat de Granada a Roc Boronat: ara només va, amb un carril, cap al Besòs.
El darrer dels quatre bucles que donen accés limitat a la nova superilla s’ha completat amb el canvi de sentit del carrer de la Ciutat de Granada, entre Almogàvers i Pallars. En aquest cas, el bucle és doble, perquè els cotxes poden anar de Ciutat de Granada a Roc Boronat tant per Almogàvers com per Pere IV, que no canvia de direcció. Per evitar que aquesta via, actualment en obres de reurbanització, continuï sent de pas, l’accés ha quedat tancat a la cruïlla de Badajoz amb Pallars. L’entrada a aquest tram de Pere IV, que serà de doble sentit, serà únicament des del carrer de la Ciutat de Granada.
Els equips de tècnics, operaris i Guàrdia Urbana han estat treballant tot el cap de setmana, de 9 a 21 h, per renovar per complet la senyalització horitzontal i vertical de la nova superilla del Poblenou, la primera que es posa en marxa dins la trama urbana d’Ildefons Cerdà. Però amb els dos dies no n’hi ha hagut prou per completar tots els detalls, així que la nit serà llarga per a ells i alguns elements s’hauran d’acabar de pintar aquest dilluns. Per exemple, els cercles blaus que decoren els espais alliberats i els diferencien dels reservats al trànsit.
Passa el ratolí sobre el mapa per conèixer totes les afectacions de la nova superilla.