La Comissió de Seguretat i Mobilitat ha acordat que es desenvolupi un pla d’aparcaments de motocicletes de la ciutat de Barcelona que estableixi l’aparcament en superfície (vorera i calçada), així com en aparcaments públics. Segons la petició formulada pel Partit Popular, l’objectiu és millorar l’estètica urbana de la ciutat i millorar l’accessibilitat i la convivència amb els ciutadans.

El regidor popular Oscar Ramírez ha aportat xifres del parc de vehicles de dues rodes existent a la ciutat i ha explicat que la quantitat de motocicletes ha crescut prop d’un 3% respecte a 2009. Actualment hi ha 295.733 motos i, segons les dades aportades pels populars, només hi ha 55.000 places d’aparcament senyalitzades al carrer “una mitjana de 5,5 vehicles per plaça, fet que demostra que el nombre de places és insuficient i que provoca que les voreres es converteixin en pàrquings improvisats”.

La proposta s’ha aprovat amb el vot favorable de CiU i l’abstenció del PSC. El PP s’ha defensat de les crítiques d’ICV, que hi ha votat en contra en considerar que la tendència ha de ser reduir l’aparcament de motos a les voreres, i ha dit que l’objectiu no és ampliar els supòsits per poder aparcar a la vorera sinó “endreçar”.

El regidor del PSC David Escudé ha explicat l’abstenció del grup i ha dit que “No podem votar a favor d’una cosa que la broma fàcil serà que hem aprovat les motos a la vorera i les bicicletes a la calçada”. La resposta del regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha estat que “això seria correcte si les motos circulessin per la vorera. L’únic que no tanquem la porta és que en algunes voreres les motos hi puguin estacionar”.