Com és habitual a l’estació de la Sagrera, s’ha hagut de regular el trànsit de passatgers per evitar aglomeracions a les andanes. És la primera aturada que es fa en període de vacances escolars i, a diferència de les altres setmanes, la regulació ha començat un xic més tard.

És el novè dilluns amb el servei alterat com a conseqüència de l’enrocament de les negociacions entre empresa i treballadors per tancar un conveni col·lectiu nou. La situació es perpetua des de l’abril i la perspectiva no és encoratjadora, tenint en compte l’anunci de més mobilitzacions per al setembre i en dies festius com l’11 de setembre o el dia de la Mercè.

Segons el president del comitè, Pere Ramon, “les negociacions estan sent kafkianes perquè aspectes acordats en propostes anteriors s’eliminen en les noves”. En una entrevista a ‘La tarda de Barcelona’, de betevé 91.0 fm, Ramon ha assegurat que les reivindicacions dels treballadors “són estrictament socials i laborals, no econòmiques, i no entenem com l’Ajuntament no hi dona sortida”. Segons el president del comitè d’empresa, es tracta de “recuperacions de feines externes i privatitzacions”, per exemple, en el manteniment de les vies i les catenàries, i ha subratllat que “Barcelona en Comú en el seu programa electoral està per la remunicipalització de les feines externes i no entenem com no ens dona la raó en aquesta qüestió”.

Escolteu-ho aquí:

Serveis mínims insuficients

Com sempre, les franges d’aturades es reparteixen en els tres torns laborals, per tant, de 7 a 9 h, de 16 a 18 h i de 20.30 a 22.30 h. Al matí i a la tarda els serveis mínims són del 40 %, i a la nit, del 20 %, que TMB recorda que són del tot insuficients per absorbir la demanda habitual d’un dilluns. Per això, com en la resta de mobilitzacions, recomana buscar mitjans de transport alternatius.