Barcelona ja disposa —després de l’aposta de les aerolínies per a aquest 2017— d’un total de 44 rutes intercontinentals. Cathay Pacific ha posat en marxa el vol directe fins a Hong Kong, però des del mes de maig altres aerolínies, com Norwegian, Level, Air ChinaMahan Air, ja han anat estrenant els seus enllaços, alguns, fins i tot, de baix cost.

Segons la Cambra de Comerç de Barcelona, cada any hi ha més de 60.000 passatgers —sobretot per fer negocis— que volen, tot i que de forma indirecta, entre Barcelona i Hong Kong, fent escala a altres aeroports, una xifra que ha tingut un increment d’un 15 % en els últims cinc anys. De fet, per aquesta alta demanda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha demanat que la ruta es mantingui durant tot l’any i no finalitzi a l’octubre i s’ha mostrat convençut que l’aerolínia s’adonarà que el trajecte entre Barcelona i Hong Kong “és molt rendible”.

Aquest dissabte també ha entrat en funcionament un vol directe fins a l’Havana operat per l’aerolínia espanyola Plus Ultra i a l’agost Norwegian connectarà Barcelona amb Miami.