Aquest dilluns entra en funcionament de nou la Línia 11 del metro i els usuaris ja han viscut en primera persona la sensació d’entrar en una nova andana, la de la Trinitat Nova. Amb portes que s’obren i es tanquen automàticament amb l’arribada dels combois, l’andana té aquest aspecte renovat.

La Línia 11 del metro recupera aquest dilluns la normalitat, després d’un estiu d’obres que han servit per millorar el servei d’aquesta línia i també de l’L4. Totes dues línies conflueixen a l’estació de la Trinitat Nova, però se n’ha separat la gestió.

Gestió diferenciada per a l’L11 i l’L4

Per fer-ho possible, ha calgut canviar la configuració i la renovació de les vies a la zona de la cua de maniobres. També se n’ha perllongat l’andana, s’ha fet una sortida d’emergència i s’han reorganitzat elements com l’ascensor i l’escala mecànica.

Andana petita i la manca de seients, les primeres crítiques

Els usuaris consideren una millora l’andana, tot i que alguns comenten que és més petita que la que hi havia abans de les obres. D’altres demanen seients per a la gent gran.

Segons informa TMB, durant els mesos de juliol i agost s’ha fet el gruix important de l’obra amb actuacions com el canvi de configuració i renovació de vies a la zona de la cua de maniobres (amb gairebé 1 km de via nova) i la prolongació de l’andana. També s’ha fet un sistema de ventilació l’enllumenat i el cablejat nous.

Andana nova per a l’L11 a l’estació de la Trinitat Nova. Foto: Miguel Ángel Cuartero

La separació de la gestió de les dues línies permetrà millorar el servei, incrementar la freqüència de la Línia 4 en hora punta i permetre la conducció automàtica de la Línia 11 en tot el traçat.

Obres tot l’estiu i servei llançadora

L’1 de juliol, l’L11 del metro va interrompre totalment el servei entre Can Cuiàs i la Trinitat Nova i es va substuir amb busos llançadora. Una activitat que es reprèn aquest dilluns.