Dels 161 accidents investigats, no n'hi ha hagut cap de nit, només un amb pluja, i són una excepció els causats per la via en mal estat o l'excés de velocitat. El factor humà segueix sent l'impediment més gran per reduir els accidents de moto, que en vies interurbanes es produeixen sobretot a l'hora d'entrar en una corba o per fer avançaments en cruïlles. Pels Mossos, una solució podria ser limitar la velocitat de les motos als enceuaments 10 quilòmetres per hora per sota que la resta de vehicles. També proposen rebaixar la taxa d'alcoholèmia de les motocicletes fins als 0,15 miligrams per litre d'aire, la mateixa dels conductors novells, després de constatar que en molts dels accidents el motorista havia begut, però sense superar el límit legal. Els Mossos han observat que la majoria d'accidents de ciclomotor i de motocicleta de baixa cilindrada es produeixen per encalç. És a dir, quan en cas d'un embús, el motorista no té prou temps per la frenada i xoca amb el cotxe del davant. Per això recomanen que s'impulsin de manera activa sistemes de frenada més moderns, amb què ja compten alguns algunes motos, com el CBS o l'ABS." També són nombrosos els accidents en zones de transició, és a dir, a l'hora d'incorporar-se o sortir d'una via ràpida. FRANCISCO CERMERON, cap de l'Àrea Central d'Investigació d'Accidents "També són nombrosos els accidents en zones de transició, és a dir, a l'hora d'incorporar-se o sortir d'una via ràpida." "Com que vull donar gas però la moto no dóna per més, m'icorporo igualment i el cotxe que ve em dóna un cop." Per això els Mossos també creuen que en alguns casos podria ser útil l'obligació de portar una armilla fluorescent per fer més visible el motorista, i també que alguns elements de roba de seguretat, com els guants o la jaqueta amb proteccions, s'incloguin en els paquets d'oferta a l'hora de comprar una motocicleta.
Els Mossos d’Esquarda han analitzat 161 accidents de moto en carretera per destriar-ne les característiques i extreure’n conclusions. Factors com la meteorologia adversa, les vies en mal estat o l’excés de velocitat són poques vegades la causa del sinistre, que en la majoria de casos en deuen al factor humà.
Els Mossos han constatat que en la majoria d’accidents analitzats, els conductors presentaven una taxa d’alcoholèmia d’entre els 0,15 i els 0,25 grams per litre, el límit màxim permès. Per això proposen rebaixar el límit de consum d’alcohol fins a només els 0,15 grams, la mateixa taxa que s’aplica per als conductors novells, per ajudar a reduir l’accidentalitat. També apunten a una limitació de velocitat per a les motos de 10 quilòmetres per hora menys que per als cotxes, per evitar els avançaments que acaben en accident quan un dels cotxes que circula decideix fer un gir sense avisar-ho adequadament.
Les conclusions formen part d’un informe que la policia catalana ha presentat durant una jornada tècnica de seguretat viària dels motociclistes, al Departament d’Interior de la Generalitat. Entre les observacions, algunes es refereixen a la conurbació de Barcelona, en què els Mossos han observat que els accidents més greus es produeixen a les zones de transició. És a dir, a l’entrada o sortida de vies ràpides, com les rondes.
“Moltes són de 125 o 150 centímetres cúbics, que no assoleixen grans velocitats però tenen més problemes per fer una maniobra evasiva de frenada brusca o una acceleració brusca davant d’un altre vehicle”, ho resumeix Francisco Cermeron, autor de l’estudi i cap de l’Àrea Central d’Investigació d’Accidents dels Mossos d’Esquadra. També són habituals els accidents per encalç, quan en cas d’un embús, el motorista no té prou temps per la frenada i xoca amb el cotxe del davant.
Els Mossos també recomanen que en alguns casos podria ser útil obligar els motoristes a portar una armilla fluorescent per fer-se més visibles, i que alguns elements de roba de seguretat, com els guants o la jaqueta amb proteccions, s’haurien d’incloure en els paquets d’oferta a l’hora de comprar una motocicleta.