Hi hagi o no retard, el cert és que les obres a la Sagrera avui segueixen el seu curs. A partir de diumenge, els trens de la línia R2 nord i els de Llarga Distància fins a Portbou deixaran de passar per aquestes vies per circular per aquestes altres. Aquest nou traçat permetrà alliberar espai al centre de tot l'entramat per poder construir la infraestructura de la nova estació de la Sagrera. El canvi de vies començarà en aquest punt, a la sortida del túnel que ve de l'estació del Clot. Els trens circularan desviats per les noves instal·lacions en un tram de 2,2 quilòmetres fins a l'entorn de l'estació de Sant Andreu Arenal. Just a tocar d'aquesta última, els trens passaran per l'interior d'aquest calaix de formigó de 413 metres de longitud que ja deixa entreveure l'abast del gran parc que es farà, en un futur, damunt les vies soterrades. Per poder enllaçar el nou traçat, es tallarà la circulació de dos quarts de deu de la nit de dissabte fins a diumenge a dos quarts de sis de la tarda. La línia R2 nord quedarà tallada a Sant Andreu Comtal, des d'on sortiran també els trens de Llarga Distància. Aquesta serà una primera fase de les obres. Durant el mes de juny es completarà el procés amb el trasllat de les vies de la línia de la costa, al costat muntanya. En aquest tram, hi haurà també un encreuament de vies a diferent nivell entre les de l'AVE i les de Rodalia, que aniran per sota.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal,  ha anunciat el possible retard en la construcció de la Sagrera en declaracions a RAC1.