Una superilla és un conjunt d'illes de cases, delimitades per uns carrers a l'interior dels quals no tenen accés els vehicles. Només hi poden entrar a l'interior els residents, els serveis urbans i d'emergència i els vehicles de càrrega i descàrrega en hores determinades. L'objectiu no és un altre que destinar més espai als vianants i les bicicletes en detriment dels vehicles de motor. Avui han premiat per aquest projecte l'Agència d'Ecologia Urbana, que depèn de l'Ajuntament i que dirigeix Salvador Rueda. SALVADOR RUEDA, director de l'Agència d'Ecologia Urbana "Tots els que han d'entrar menys el vehicle de pas. El vehicle de pas ha de circular per les vies perifèriques, que estan dissenyades perquè tinguin la màxima velocitat dins de la ciutat, és clar." Actualment hi ha cinc superilles al districte de Gràcia. La més gran és la que queda delimitada per Providència a la part superior, travessera de Gràcia a la inferior, Torrent de les Flors a la banda dreta, i Torrent de l'Olla a l'esquerra. La resta de superilles, fins a arribar a les 28 projectades, s'acabaran de definir amb els corresponents processos de participació ciutadana. I és que les superilles no són del gust de tothom. Les pilones de la confluència del carrer de la Perla amb Verdi o del carrer de l'Encarnació amb Joan Blanques han rebut moltes queixes perquè s'espatllen amb regularitat.