El cotxe d'en Francisco és un dels 888 taxis que hi ha a l'àrea metropolitana de Barcelona susceptibles de poder ampliar el passatge a set places. Avui dia, però, la targeta de la llicència indica que en pot transportar fins a quatre, més el conductor. En breu, aquests seients es podran ocupar totalment. FRANCISCO PALOMARES, taxista "Es pot notar més sobretot a l'aeroport, perquè arriben grups d'estrangers que quan arriben i veuen un cotxe gran que en principi és per a set places, per a sis places i el conductor, s'ho miren com rar perquè no els podem agafar." La legalització dels taxis de set places ja ha estat aprovada per l'Institut Metropolità del Taxi. El vistiplau definitiu resta a l'espera d'un informe del Consell Català del Taxi, i tot sembla indicar que serà positiu. EDUARD RÀMIA, gerent de l'Institut Metropolità del Taxi "Un cop s'emeti aquest informe, arbitrarem les quatre mesures per posar-ho en marxa però això serà molt immediat. Això pot ser perfectament abans que acabi l'any o per fer-ho rodó, ho faríem a partir de l'1 de gener." Davant la pèrdua del 30% de la facturació en els últims dos anys, l'ampliació de places permetrà als taxistes accedir a mercats que fins ara se'ls escapaven. LUIS BERBEL, president del Sindicat del Taxi de Catalunya "Podremos acceder tanto a transporte escolar, transporte de trabajadores, ofertas que se pueden hacer a los hoteles de este tipo de vehículos. También va a ser muy positivo ya que las familias numerosas no tendrán que coger dos coches." Tot i que en el primer any d'implantació les tarifes no variaran, el sector del taxi no descarta aplicar més endavant un increment com ja passa en altres països.

Per llei, els taxis de set places que circulen actualment per Barcelona no poden admetre més de quatre passatgers. Existeix l’excepció d’unes autoritzacions que es van tramitar fa 12 anys però els vehicles que resten són pocs ja que el permís es perd en el moment de canviar el vehicle. “Un dels motius de l’aprovació de les set places és evitar qualsevol mena d’excepcionalitat, com la que arrosseguem fa molts anys i que d’aquesta manera evitem”, puntualitza Eduard Ràmia, gerent de l’Institut Metropolità del Taxi. Des d’aquest organisme destaquen que, a banda d’ampliar mercats, el salt dels taxis de set places al carrer permetrà ampliar el nombre de vehicles adaptats a persones amb problemes de mobilitat.

El Consell Català del Taxi serà l’encarregat de finiquitar l’aprovació d’aquest tipus de vehicles. Un cop emeti l’informe de vistiplau, els conductors que ho desitgin hauran de tramitar un canvi de targeta de llicència on figurin les set places. Qualsevol taxista que es canviï el vehicle per un monovolum, també podria optar a aquest mercat.