Front comú de les adminsitracions i de les empreses d'automòbils per impulsar el vehicle elèctric. Ho fan amb la Plataforma LIVE, que fins ara actuava a Barcelona i ara s'estén a tot Catalunya. En els darrers dos anys han invertit 300 milions en la mobilitat sostenible. El 70% de la inversió l'han fet les empreses privades i el 30%, les institucions. A partir d'ara un dels grans projectes és el de crear corredors de punts de recàrrega que conectin les grans ciutats, per exemple, a través de l'AP-7, i també amb Europa. També hi ha objectius ambiciosos per a Barcelona. A partir d'ara, l'Àrea Metropolitana de Barcelona només comprarà vehicles híbrids o elèctrics 100%. A més, gràcies a les col·laboració amb les empreses privades, s'instal·laran 18 punts de recàrrega ràpida, la que es fa com a màxim en 30 minuts, que s'afegirà als 10 que ja hi ha. A banda dels 334 punts de recàrrega normal que ja funcionen. Tot i l'esforç d'inversió d'ens públics i privats a Catalunya, els vehicles elèctrics no arriben als 4.000, fet que suposa només el 0,8% del parc de vehicles. El principal objectiu de les empreses és aconseguir vehicles elèctrics amb bateries o sistemes mixtes que n'augmentin l'autonomia.

La Plataforma LIVE va néixer el 2011 com a lloc de cooperació entre institucions públiques i empreses privades per potenciar la mobilitat sostenible a Barcelona. Ara s’amplia a tot Catalunya. En els darrers dos anys els agents que en formen part han invertit 300 milions d’euros en la mobilitat sostenible. El 70% d’aquesta inversió l’han fet les empreses automobilístiques, el 30% restant les administracions públiques, que han destinat els diners sobretot a infraestructures i a l’adquisició de vehicles sostenibles.

En el marc de la Plataforma LIVE, les actuacions més ambicioses de futur passen per crear un corredor de punts de recàrrega per a cotxes elèctrics que uneixi les principals ciutats catalanes, per exemple, a través de l’AP-7, i que arribi fins Europa, conectant Catalunya amb França i Itàlia.

Les actuacions a Barcelona se centren en instal·lar, gràcies a la col·laboració amb les empreses, 18 punts de recàrrega ràpida, que s’afegiran als 10 que ja hi ha. A banda dels 334 punts de recàrrega normal que ja funcionen. Els reptes de futur més importants passen per crear durant el proper mandat una àrea de contaminació mínima a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. El primer pas per aconseguir-ho és l’anunci que a partir d’ara l’Àrea Metropolitana només adquirirà vehicles elèctrics o híbrids.

Tot i els plans dels ens públics i privats, els vehicles sostenibles encara són pocs. A Catalunya no arriben als 4.000, el que suposa el 0,8% del total de vehicles. La principal reticència dels consumidors és l’autonomia limitada dels vehicles elèctrics, per això la importància d’assegurar-los punts de recàrrega propers. A més, les empreses treballen en bateries i sistemes mixtos que permetin augmentar l’autonomia.