La remodelació de la travessera de Dalt ja la va anunciar el PP el mes d’octubre després de pactar-la amb el govern municipal. Es tracta d’un tram de 700 metres entre la plaça de Lesseps i el carrer de l’Escorial, l’última part de la ronda del Mig que queda per reformar després que en aquest mandat s’hagi refet ja entre Balmes i Mandri. Els treballs preveuen ampliar les voreres, que passaran dels 2,9 metres actuals de mitjana a 5,6 metres. A la calçada es mantindran els tres carrils de circulació per sentit (dos per a vehicles privats i un per al transport públic), però s’eliminarà el carril destinat a aparcament.
Al centre es farà una mitjana enjardinada que obligarà a canviar l’arbrat actual per palmeres, seguint la mateixa estètica que a la resta de trams de la via. El projecte preveu donar continuïtat a les voreres a les cruïlles de carrers que no creuïn la travessera de costat a costat. Amb la reforma s’instal·larà també nou enllumenat i mobiliari urbà. A més, s’ampliarà la xarxa de recollida pneumàtica, que l’Ajuntament estima poder licitar al maig per 2,6 milions d’euros.
Aparcament soterrat amb 276 places
Des de principis de març, les màquines ja treballen als Jardins de Menéndez y Pelayo, a la mateixa travessera de Dalt, per fer-hi un pàrquing subterrani de quatre plantes. L’aparcament tindrà 276 places, nou de les quals adaptades i quatre per a vehicles elèctrics. Aquesta infraestructura pretén eixugar les places d’aparcament que es perdran a la travessera amb la reforma. Les obres tenen un pressupost de 13,6 milions d’euros i han d’estar llestes l’estiu de l’any que ve.