Unes màquines fresadores esborren el rastre del carril bici que baixa pel carrer de la Marina fins a la Vila Olímpica. Implantar la nova xarxa de bus, i en concret la nova línia vertical V21, comporta una reordenació del trànsit entre Almogàvers i la plaça dels Voluntaris Olímpics. MANUEL VALDÉS, director d'Infraestructures de l'Ajuntament "Fonamentalment, al carrer Marina el que es fa és guanyar espai per a un carril bus agrupant els carrils bici que actualment estan un en cada sentit de manera individual." D'aquesta manera, el sentit descendent tindrà un carril bus, un carril per a trànsit privat i els dos carrils bici agrupats, un dels quals serà de pujada. En sentit ascendent, hi haurà un carril bus i dos per a la resta de vehicles. Actualment, els autobusos que circulen per Marina ho fan compartint carril amb el trànsit privat. El fet d'instal·lar-hi el carril bus n'augmentarà la velocitat comercial. Un tret fonamental de la nova xarxa ortogonal. Amb un total de 39 parades, la línia V21 unirà el passeig Marítim amb Montbau passant per Marina, Lepant, el túnel de la Rovira i l'avinguda de l'Estatut. L'última parada de la nova línia vertical serà aquesta, al barri de Montbau. Precisament aquí és on acaba i comença la Línia 10. Per la similitud entre el recorregut de les dues línies, la 10 se suprimirà a partir de l'octubre. MARIA ÀNGELS ALONSO "Jo la faig servir cada dia i sí que m'agradaria que fos més ràpida perquè avui m'he estat 25 minuts a la parada. Si la canvien, que sigui una cosa més directa, més ràpida." Amb la nova xarxa, s'estima que la velocitat comercial dels autobusos s'incrementi un 15% respecte de l'actual.

Els treballs al carrer de la Marina, entre Almogàvers i la plaça dels Voluntaris Olímpics, s’allargaran fins a la setmana vinent. L’actuació es duu a terme per cruïlles i comporta el tall d’un carril de circulació a mesura que avancen les obres.

En alguns trams ja s’hi ha pintat el nou carril bus i també s’ha agrupat el carril bici, que s’ha convertit en un únic carril de doble direcció. Alguns ciclistes no estan d’acord amb aquest canvi, perquè consideren que el pas és estret i augmenta la possibilitat de topada entre bicicletes que circulen per sentits diferents.