Com la Tiffany, cada dia més de 300 persones són ateses pel servei que ofereix l'aeroport als usuaris amb alguna discapacitat o amb mobilitat reduïda. Un servei que no tenen tots els aeroports. A Barcelona, però, funciona des de l'estiu de 2008 i va en augment. DAVID REBOLLO, departament de Gestió i Control de Serveis "Por ejemplo el año pasado tuvimos un record de casi 114.000 pasajeros PMR y este año estamos teniendo un incremento acumulado de un 3% Per sol·licitar el servei només cal omplir un formulari al web de la xarxa d'aeroports Aena o bé trucar al telèfon d'atenció al client. Això sí cal fer-ho almenys 48 hores abans de volar. A l'hora acordada cal dirigir-se al punt d'informació de l'aeroport. Un cop allà els operaris s'encarreguen d'acompanyar la persona que ha sol·licitat el servei en tot el procés de facturació, des dels controls de seguretat fins a la porta d'embarcament. Segons l'aeroport els usuaris n'estan satisfets, sobretot alguns turistes. TIFFANY KOLMAN "No sabem on som i ells ens poden ajudar." El servei és totalment gratuït per als usuaris que el necessiten. El cost es repercuteix a les taxes de la resta de passatgers.

El servei d’atenció a passatgers amb mobilitat reduïda es va posar en marxa a tots els aeroports europeus el juliol de 2008. Es tracta d’un servei gratuït que té com a objectiu facilitar els viatges d’aquestes persones.

L’assistència s’ha de sol·licitar com a mínim 48 hores abans de la sortida del vol. Un cop demanada, la persona ha d’anar a un dels punts d’atenció que hi ha repartits per l’aeroport. S’hi ha de presentar com a mínim dues hores abans de la sortida del vol. Un cop allà, una persona l’acompanya durant tot el procés de facturació. També l’ajuda a passar pel control de seguretat i l’acompanya fins a l’interior de l’avió. Quan arriba a la destinació, una altra persona l’ajuda a desembarcar i a recollir el seu equipatge.

El servei es pot sol·licitar a la pàgina web d’Aena o trucant al 902 404 704.