Evitar situacions com aquesta amb un missatge ben directe. Aquest és el plantejament de la campanya que TMB adreça a les 13.000 persones que cada dia viatgen en metro sense pagar. Sota la pregunta "Et creus molt llest?" adverteix de les càmeres de seguretat que graven els infractors així com de l'augment del cost de les multes, que poden arribar als 600 euros. Però no tot són amenaces. També s'informa que viatjar sense bitllet suposa no estar cobert per l'assegurança de viatge. I és que l'objectiu és conscienciar els qui no paguen de la importància de comprar el bitllet. SEBASTIÀ BUENESTADO, director general de Metro de Barcelona "El que pretenem és llançar un missatge de comportament cívic i de manera especial de comportament solidari amb la resta de ciutadans que quan fan servir el metro paguen perquè el servei públic és de tots i allò que no paga una persona ho hem de pagar la resta de ciutadans mitjançant els nostres impostos". La campanya s'ha acompanyat d'altres mesures com l'augment de personal a la línia de peatge en els punts més conflictius. A més, de manera progressiva, s'estan substituïnt els torns d'entrada per màquines amb portes de vidre amb la intenció de dificultar el pas als infractors.