Aquesta càmera, connectada a una PDA, és una de les encarregades de captar la velocitat excessiva de vehicles com aquest, que no ha respectat la limitació d'una zona 30. Un carrer més avall, els agents de la Guàrdia Urbana notifiquen la infracció al conductor. "Les Unitats Territorials de cada districte desplegaran, de manera itinerant, els ràdars mòbils a les més de 300 zones 30 que hi ha repartides per la ciutat. L'objectiu, reduir l'excés de velocitat, segona causa directa de les col•lisions a Barcelona." Més enllà de les zones 30, els accidents en els quals ha intervingut la velocitat han augmentat a Barcelona. Al primer trimestre de 2011 se'n van produir 28 i enguany, ja se n'han registrat 44. "Observem un petit augment d'accidents i això ho atribuim al fet que hi ha menys vehicles circulant per Barcelona, tant a les rondes com a la ciutat. Això fa que els vehicles circulin més ràpid." Tant és així que la Unitat de Circulació que controla les rondes, formada per motoristes i vehicles camuflats, ara s'instal•laran a les vies bàsiques més perilloses, com l'avinguda Diagonal o el carrer d'Aragó. "Els conductors que estan circulant per sobre de la velocitat adequada, que sàpiguen que hi hauran vehicles camuflats." La campanya de control, tant a les zones 30 com en carrers principals, s'allargarà fins al 27 d'abril.

Fins al 27 d’abril, la Guàrdia Urbana està fent una campanya específica amb l’objectiu de reduir les infraccions relacionades amb l’excés de velocitat. S’hi fan controls amb radars mòbils i també amb vehicles camuflats als carrers de la ciutat que registren més accidents.  De fet, la Unitat de Circulació que habitualment controla les rondes, formada per motoristes i vehicles camuflats, ara s’instal·larà a les vies bàsiques més perilloses com l’avinguda Diagonal o el carrer d’Aragó.

La campanya se centrarà especialment a les zones 30, les àrees on els vehicles han de circular per sota dels 30 km/h. Ara, hi ha 367 km de zones 30 a tot Barcelona.