A partir d’aquesta setmana els veïns afectats per les obres d’ampliació de la Línia 8 dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) hauran de conviure amb nova maquinària de grans dimensions i més molèsties al seu dia a dia. Territori lamenta que l’impacte dels treballs a la zona és “inevitable”. Comencen els treballs que han de ser els més sorollosos de les actuacions que es faran a a la zona. Per això durant els pròxims dies es faran sessions informatives amb els veïns, especialment a les zones on es faran els pous d’emergència. La primera s’ha fet amb els veïns de la Gran Via i dijous hi haurà una trobada amb els de Consell de Cent. Finalment, el dilluns 28 serà el torn per informar els veïns del Parc de Joan Miró.

Aquest dilluns ja s’ha començat a treballar a l’encreuament entre la Gran Via i el carrer de Vilamarí, on s’estan fent tasques de protecció acústica i de l’espai per perforar el pou d’atac de la tuneladora, que després esdevindrà una sortida d’emergència. En concret, es farà una estructura de més de 10 metres d’alçària que servirà per fer entrar i sortir materials de la tuneladora.

Sis mesos intensos d’obres a Consell de Cent amb Comte d’Urgell

També han començat a arribar les màquines per fer les mateixes tasques de protecció a la sortida d’emergència de Consell de Cent amb Comte d’Urgell. Segons ha avançat el Departament de Territori, el tipus de terreny és diferent, i per això en aquest punt treballarà una gran màquina d’hidrofresa –una màquina de grans dimension– que farà una excavació contínua del pou de dilluns a dissabte. La Generalitat adverteix que les feines d’excavació, que arrencaran a la primavera de l’any que ve, s’allargaran sis mesos i que durant aquest temps els veïns hauran de conviure amb força soroll. Un cop acabi aquesta fase, es reduiran uns tres metres les pantalles de protecció acústica, que ara fan sis metres d’alçària i que ja han provocat queixes entre residents i comerciants.

La màquina hidrofresa perforarà el pou a Consell de Cent amb Comte d’Urgell

Les obres de perllongament de l’L8 uniran Gràcia i Plaça d’Espanya

Tots aquests treballs serviran per construir els pous per on posteriorment la tuneladora començarà a perforar el túnel del nou trajecte de l’L8. Si tot segueix el termini previst, no serà fins a l’estiu del 2026 quan la tuneladora començarà a foradar el carrer del Comte d’Urgell.

Un cop enllestida l’obra, l’L8 sumarà quatre quilòmetres més de recorregut i tres estacions noves: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. En total, s’hi destinaran més de 400 milions d’euros i tindrà una duració de més de cinc anys.