Diverses entitats ciclistes de Barcelona han criticat que el projecte de reforma per al carrer de Pi i Margall que l’Ajuntament ha aprovat faci passar pel mateix carril, de baixada, bicicletes, busos i trànsit local a 30 km/h. En un comunicat, el Bicicleta Club de Catalunya (BACC), Eixample Respira i Bicibús Eixample demanen un carril bici segregat de baixada com sí que es farà de pujada.

Segons les entitats, aquests carrils “expulsen infants i famílies de la calçada i impedeixen guanyar noves persones usuàries de mobilitat sostenible”. A més, veuen “amb preocupació” la tendència de l’Ajuntament de Barcelona de desplegar espai per a la bicicleta compartit amb el transport públic i el trànsit local, com ja passa a l’eix Sants – Creu Coberta i s’ha plantejat en la reforma de la via Laietana.

El nou carrer de Pi i Margall serà més verd, sense asfalt i amb el trànsit limitat a veïns

En el comunicat, les entitats apunten que la infraestructura ciclista “ha de ser inclusiva” i ser vàlida tant per a un infant de quatre anys com per a un adult de 80. Per tot plegat, observen “amb intranquil·litat” que “el discurs del govern municipal no s’adiu amb les actuacions que fan”. La reforma de Pi i Margall ha de començar el juny del 2022 i té un pressupost de 13,6 M €. Se n’ampliaran voreres, s’hi posarà més vegetació i s’hi reduirà l’espai als cotxes.

Les entitats veïnals han celebrat la reforma però s’han mostrat escèptiques amb la pèrdua de places d’aparcament per a residents.