En vermell. Fins a cinc vehicles s'han saltat el primer semàfor de retenció d'entrada a la Meridiana. I només un s'atura al segon semàfor, on hi ha el pas de vianants. Segons els veïns de la Trinitat Nova, aquest és un punt perillós per aquesta infracció, i també per l'excés de velocitat dels vehicles. MÓNICA DENIA, plataforma Revive la Trini Nova "El problema es que al velocidad es de 50 km/h pero la mayoría no la cumple. El tiempo de espera del semáforo es muy variable. Mi hijo va a piscina los martes por la manaña y me da miedo que pase solo." Els veïns denuncien que en aquest punt s'han produït diversos accidents des que es va implantar el semàfor a l'abril de 2011, dins el projecte del carril bus-VAO de la C-58. Però a la Guàrdia Urbana no li consta cap xoc que hagi requerit la presència dels agents. "Els veïns han recollit signatures per demanar a l'Ajuntament que s'instal·lin bandes rugoses i així reduir la velocitat dels vehicles. Però el consistori descarta aquesta opció per la repercussió negativa que tindria en el trànsit a la Meridiana." FELIPE ARCOS, veí de la Trinitat Nova "Bandas rugosas como hay en las rondas que advierta, que despierte al conductor de que ya no está en la autopista. O que pongan letreros de que entran en zona urbana." A més, també reclamen que el semàfor estigui adaptat a persones invidents. Els problemes del Saturnino vénen un cop ha creuat la Meridiana, on topa amb una barrera arquitectònica. SATURNINO PIQUERAS, veí de la Trinitat Nova "Cuando intentas bajar por esta rampa es totalmente inaccesible. La inclinación esmuy excesiva y el pavimento muy resbaladizo." Donades les queixes veïnals, l'Ajuntament continua atent a la zona. Per comprovar l'excés de velocitat, s'hi va instal·lar un radar mòbil que finalment, segons el consistori, no ha detectat cap anomalia.

Volem que s’instal·lin bandes rugoses a l’avinguda Meridiana per tal que els veïns de la Trinitat Nova i Vella creuem amb més seguretat.” Així resumeix la Mónica Denia, de la plataforma Revive la Trini Nova, el reclam que fan a l’Ajunatment. Des que es va enderrocar el pont que hi havia en aquest punt de l’avinguda i es va instal·lar el semàfor, ara fa dos anys, diuen que aquest pas de vianants “s’ha convertit en un perill”. Joan Salvadó, veí del carrer de la Llosa, considera que el pont “donava més seguretat als vianants”. D’opinions n’hi de tots els colors, ja que en l’època del pont, molts veïns reclamaven un pas a nivell semaforitzat.

La plataforma veïnal Revive la Trini Nova va recollir signatures per instal·lar bandes rugoses a l’entrada i sortida de la Meridiana i així reduir l’excés de velocitat. Però l’Ajuntament no considera que aquesta mesura sigui “aconsellable” per l’impacte que tindria en “el transport públic i les motos”. De fet, el consistori ja va comprovar l’excés de velocitat que denunciaven els veïns i hi va implantar un radar mòbil. Els resultats, però, no van detectar que se circulés a més de 50 km/h.

Problemes d’accessibilitat al voltant d’aquest semàfor

En Saturnino és veí de la Trinitat Nova i la seva mobilitat depèn d’una cadira de rodes elèctrica. Celebra que el semàfor estigui adaptat a persones com ell. “Tant la baixada des de la vorera com els botons del semàfor són accessibles i no tinc cap problema”, destaca. Però el problema sí que el té a banda i banda de l’avinguda. BTV ja va informar sobre el descontent dels veïns amb unes escales provisionals que es van construir amb la urbanització dels carrers de S’Agaró, Platja d’Aro i Llosa, situades al cantó de la Trinitat Nova. En Saturnino afegeix una altra barrera arquitectònica a la banda de la Trinitat Vella. “És una rampa massa inclinada i rellisca, sóc incapaç de baixar-la”, es queixa.

Amb tot, des de la plataforma Revive la Trini Nova asseguren que continuaran insistint per trobar una solució. “Estem preocupats perquè per aquí creuen molts nens que fan activitats extraescolars a la Trinitat Vella”, explica Mónica Denia. Fonts municipals asseguren que continuaran atents a com evoluciona qualsevol incidència a la zona per actuar-hi.